100% ייצור כחול לבן 

שירות לקוחות:
077-99-77-802

בדיקת יציבות עצים – הסיבות לביצועה

בדיקת יציבות עצים

בדיקת יציבות יציבות עצים, הינו תהליך שיש לבצע אחת לשנה במוסדות חינוך, פארקים ואף רחובות ציבוריים. הבדיקה נדרשת על ידי בתי המשפט בישראל וחוזרי המנכ"ל, על מנת לוודא כי העצים יציבים ובטוחים לסביבה. אצלנו בחנות עץ מי תוכלו למצואלא מעט רהיטים עשויי עץ. אז חשבנו שתתעניינו לקרוא פוסט על בדיקת האיכות של העץ עוד בשלבים שהוא צומח.

כיום, כל עסק דוגמת, קאנטרי קלאב, שבשטחו נמצאים עצים, חייב בבדיקה אחת לשנה. הבדיקה הנ"ל, מתבצעת על ידי אגרונום.

חשיבותה של בדיקת יציבות עצים

עצים מהווים אלמנט חיוני ותורמים לאיכות החוויה בסביבה הטבעית. לצד זאת, חשוב לזכור שמדובר על עצמים גבוהים וכבדים, שעלולים להיות מסוכנים במקרים של הזנחה.

כדי להעצים את חווית השהייה בקרבת עצים, חשוב לבצע תהליך של תיקון יציבות עצים. זאת, לאחר בדיקה מקיפה מטעם גורם מומחה.

מתי בודקים ומתי מטפלים?

במוסדות חינוך, הבדיקה מתבצעת בדרך כלל מספר חודשים לפני החופש הגדול. התזמון הנ"ל, מאפשר מרחב תמרון ותכנון מקדים, כך שבין תאריכי החופש הגדול יהיה ניתן לבצע את תיקון הליקויים. מדובר על גיזומים וכריתות של עצים שאינם עומדים בתקן ואינם בטוחים לסביבה.

מי הוא הגורם המבצע את הבדיקה?

האגרונום הינו הגורם המבצע את הבדיקה. אגרונום הינו בוגר הפקולטה לחקלאות, המתמחה בתחום הנקרא הורטיקולטורה ומדעי הצמח. במדינת ישראל, הגורם המעניק את תואר האגרונום הינה הפקולטה לחקלאות. לצד זאת, חשוב לציין כי גם תואר ממוסד אקדמי חקלאי בחו"ל נחשב למקובל בתחום.

לפני שכירת שירות מטעם האגרונום, יש לבקש ממנו לראות תעודה.
הכוונה היא לתעודת בוגר הפקולטה לחקלאות, או תעודת בוגר מוסד חקלאי אקדמי מגורם מוסמך בחו"ל. כמו כן, יש לבקש מידע אודות הניסיון המקצועי של האגרונום ורמת ההתמחות שלו.

כדי לאתר אגרונום מוסמך, ניתן לבצע חיפוש באינטרנט – באתר משרד החקלאות. במידה וההתקשרות שלכם עם האגרונום התרחשה דרך המלצה, יש לוודא את הסמכתו של האגרונום.
חשוב לעשות זאת, כיוון שהאגרונום הינו הגורם שנותן לכם אישור בטיחות ארגונומי. באישור הנ"ל, מצהיר האגרונום שהוא אכן ביקר באתר, בדק את הממצאים במקום ומאשר את בטיחותו.

אותרו ליקויים – מה עושים?

במידה ונמצאו ליקויים,האגרונום מצהיר עליהם תוך כדי שהוא מבקש לתקן את אותם.
חשוב לציין כי האגרונום הינו הגורם המנחה את אנשי המקצוע הגוזמים/כורתים לאחר הבדיקה.
אחריותו של האגרונום מסתכמת בבטיחות העצים במוסדות החינוך. לכן, חשוב להבין את גודל המעמד והאחריות של האגרונום – גם מבחינה משפטית וגם מבחינה מקצועית.

לאחר הבדיקה מי מתקן?

הגורם המבצע את התיקונים לאחר בדיקת האגרונום הינו הגוזם. גוזם מקצועי, הינו איש מקצוע שברשותו מסמכים תקפים המצביעים על הסמכתו והכשרתו לתפקיד.
כמו שצוין קודם לכן, הגוזם עובד בצמוד לאגרונום ובהנחייתו הבלעדית. חשוב להתייחס לעובדה זו, בעת תהליך הבדיקה והתיקונים. עיקר האחריות נמצאת בידיו של האגרונום והוא מהווה את האיש המוסמך לענות על שאלות ובירורים נוספים.

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Twitter

פוסטים נוספים

עיצוב ארונות הזזה

עיצוב ארונות הזזה

אם אתם רוצים לחדש את פתרונות האחסון אצלכם בבית בוודאי כבר נתקלתם בפתרון של ארונות הזזה, ארונות מיוחדים ומגניבים ששומרים על הסטייל, הסדר והארגון בכל

תיקון ארונות הזזה

תיקון ארונות הזזה

ארונות הזזה הם, ככל הנראה, הארונות האהובים ביותר בישראל. הם משלבים נוחות, פרקטיות, עיצוב וחיסכון במקום. אבל מה קורה כשיש תקלה בארון ההזזה? כל התשובות

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית – נשמעת כמו משימה קלה, לא? אז זהו, שזה לא תמיד המצב. ישנם לא מעט אנשים שמתקשים למצוא את הרהיטים שהכי מתאימים

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ מלווים את האנושות כבר עשרות אם לא מאות שנים. מהרגע שבו למדנו כיצד לעבד את חומר הגלם החשוב הזה ליצירות אומנות שימושיות –

לכל שאלה לחצו להתקשרות דילוג לתוכן