100% ייצור כחול לבן 

שירות לקוחות:
077-99-77-802

מלמין או mdf

מלמין או mdf

כאשר צריך לבחור את החומר ממנו עשויים ארונות הזזה, במה עדיף לבחור? מלמין או mdf? על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

MDF – הגדרה ומאפיינים

MDF הוא קיצור של Medium Density Fiberboard, לוחות סיבים בדחיסות בינונית. החומר מותאם לבניית דלתות, שולחנות לסלון ורהיטים נוספים.

mdf או סיבית בצפיפות בינונית, הוא מוצר עץ מרוכב המיוצר על ידי ערבוב סיבי עץ, שרפים ושעווה בלחץ וטמפרטורה גבוהים. החומר המתקבל הוא צפוף, אחיד וחלק, ללא עיניים  כמו בעץ מלא או פגמים טבעיים אחרים. mdf נקרא בעברית "סיבית".

יתרונו של mdf הוא במחירו הזול ובהיותו רב-תכליתי. כמו-כן, הוא נוח לצביעה, ניתן לחפות אותו במגוון חיפויים ומתקבל משטח חלק. הוא גם ידידותי יותר לסביבה מעץ מלא, שכן הוא צורך פחות עץ ומייצר פחות פסולת.

עם זאת, MDF אינו חזק או עמיד כמו עץ מלא, והוא  מועד לנזקי לחות, עיקום ונפיחות אם אינו אטום ומוגן כראוי.

מלמין – הגדרה ומאפיינים

מלמין הוא סוג של שרף פלסטיק המיוצר על ידי שילוב של אבקת מלמין עם פורמלדהיד תחת חום ולחץ. החומר המתקבל הוא קשה ועמיד בפני חום, לחות ורטיבות.

מלמין הוא חומר שמשמש לציפוי של משטחים שונים, במיוחד של עץ. הוא סוג של פלסטיק שיוצקים על הפלטה ממנה עשוי הרהיט. הוא מעניק מראה אחיד וחלק ומגן מפני מכות ורטיבות. מלמין הוא חומר חזק ועמיד המעניק ללוחות הסיבית והשבבית יציבות ועמידות לאורך זמן.

מלמין קל לניקוי ולתחזוקה, מה שהופך אותו לבחירה פרקטית עבור אזורים בהם מתקיימת עבודה רבה,  כמו מטבחים, חדרי אמבטיה וחללים מסחריים.

הוא גם זול ורב-תכליתי, מכיוון שניתן לעצב ולחתוך אותו לגדלים וצורות שונים כדי להתאימו לצרכי עיצוב מגוונים. עם זאת, מלמין עלול להיות מועד לסדקים ושריטות, והוא אינו עמיד או אותנטי למראה כמו חומרים טבעיים, כגון עץ או אבן.

יישומים ושימושים – מלמין או mdf?

מלמין או- mdf  שני החומרים משמשים לעתים קרובות יחד לייצור רהיטים וארונות. מלמין משמש כחומר פני שטח המכסה את ליבת ה- MDFוה-MDF מספק יציבות וחוזק למשטח. שילוב זה מאפשר ליצרנים ליצור מוצרים שהם גם פונקציונליים וגם דקורטיביים, שכן המלמין מספק משטח עמיד ואטרקטיבי בעוד ש- MDF מספק ליבה יציבה וחזקה.

האם מלמין אוmdf ? מלמין משמש בדרך כלל לארונות מטבח ואמבטיה, כמו גם לחיפויי קיר, משטחי שולחן ושולחנות עבודה. MDF משמש למגוון רחב של רהיטים, כולל מסגרות מיטה, ארונות ספרים, שידות וכיסאות ולמוצרים דקורטיביים כגון מסגרות לתמונות, מראות ואמנות קיר.

מסקנה

מלמין או MDF? אלו שני חומרים הנמצאים בשימוש נרחב בייצור רהיטים, ארונות ומוצרי נוי. בעוד שלשניהם תכונות ומאפיינים שונים, הם מעניקים פתרונות מעשיים ואסתטיים לחיים מודרניים.

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Twitter

פוסטים נוספים

עיצוב ארונות הזזה

עיצוב ארונות הזזה

אם אתם רוצים לחדש את פתרונות האחסון אצלכם בבית בוודאי כבר נתקלתם בפתרון של ארונות הזזה, ארונות מיוחדים ומגניבים ששומרים על הסטייל, הסדר והארגון בכל

תיקון ארונות הזזה

תיקון ארונות הזזה

ארונות הזזה הם, ככל הנראה, הארונות האהובים ביותר בישראל. הם משלבים נוחות, פרקטיות, עיצוב וחיסכון במקום. אבל מה קורה כשיש תקלה בארון ההזזה? כל התשובות

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית – נשמעת כמו משימה קלה, לא? אז זהו, שזה לא תמיד המצב. ישנם לא מעט אנשים שמתקשים למצוא את הרהיטים שהכי מתאימים

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ מלווים את האנושות כבר עשרות אם לא מאות שנים. מהרגע שבו למדנו כיצד לעבד את חומר הגלם החשוב הזה ליצירות אומנות שימושיות –

לכל שאלה לחצו להתקשרות דילוג לתוכן