100% ייצור כחול לבן 

שירות לקוחות:
077-99-77-802

רהיטים (עיצוב פנים)

רהיטים (עיצוב פנים)

רהיטים

בגלל המורכבות הטכנולוגית של תכנון ובנייה עכשוויים, לא ניתן עוד לאדריכל או מעצב בודד להיות מומחה בכל ההיבטים הרבים המרכיבים מבנה מודרני. בעוד שהאדריכל עוסק בדרך כלל בעיצוב הכולל של מבנים, מעצב הפנים עוסק בהיבטים המותאמים יותר של העיצוב, בשאלות אסתטיות, פונקציונליות ופסיכולוגיות ספציפיות, ובאופיין האינדיבידואלי של החללים. בין היתר, עיצוב הפנים עוסק בבחירת והתאמת רהיטים. על כן במידה ואתם מתלבטים, הגעתם למקום הנכון.

עיצוב פנים

למרות שעיצוב פנים הוא עדיין מקצוע מתפתח ללא הגדרה ברורה של גבולותיו, ניתן לחשוב על התחום במונחים של שתי קטגוריות בסיסיות: מגורים ושאינם מגורים. למרות שהיקף הפעילות העסקית בתחום הפנים למגורים ממשיך לגדול, נראה שיש פחות צורך ופחות אתגר למעצב המקצועי, וכתוצאה מכך יותר ויותר מבעלי המקצוע המוסמכים עוסקים בעבודות שאינן מגורים. מעניין לציין שעיצוב פנים כולל גם בחירה של אביזרים לחלל, לרבות רהיטים.

עקרונות עיצוב פנים

חשוב להדגיש שעיצוב פנים הוא ענף מיוחד של אדריכלות או עיצוב סביבתי. הבניינים הטובים ביותר והפנים הטובים ביותר הם אלה שבהם אין פער ברור בין האלמנטים הרבים המרכיבים את המכלול. בין האלמנטים הללו ניתן למנות את ההיבטים המבניים של בניין, תכנון האתר, הגינון, וכן הרהיטים שמרכיבים את פרטי הפנים.

תכנון חלל

לתחום עיצוב הפנים יש כבר מספר תחומים מיוחדים. אחד התחומים החדשים יותר הוא "תכנון חלל" – כלומר, ניתוח צרכי שטח, הקצאת שטח ויחסי גומלין של פונקציות בתוך חברות עסקיות. חברות עיצוב רבות התמחו בתחומים כגון עיצוב בתי מלון, משרדים, חנויות, פארקי תעשייה או מרכזי קניות. אחרים עובדים בעיקר על פרויקטים גדולים של מכללות או בית ספר, ואחרים עשויים להיות מומחים בתכנון בתי חולים, מרפאות ובתי אבות. אידיאל הרהיטים הוא חלק בלתי נפרד מכל תכנון חלל!

חשוב – מה משמעות העיצוב?

בדיון בהיבטים הכלליים של עיצוב, חשוב לציין שיש הבחנה חשובה בין אמנות לעיצוב. מעצב עוסק בעצם בפתרון בעיות (בין אם הן פונקציונליות, אסתטיות או פסיכולוגיות) שמוצגות לו. האמן עוסק יותר ברעיונות רגשיים או אקספרסיביים ובפתרון בעיות שהוא עצמו מציב.

עיצוב רהיטים

אין גבולות מדויקים למקצוע עיצוב הפנים וגם לא לאף אחד ממקצועות העיצוב. עיצוב רהיטים, למשל, מתבצע על ידי מעצבים תעשייתיים ומעצבי רהיטים וכן על ידי אדריכלים ומעצבי פנים. ככלל, רהיטים המיועדים לייצור המוני מעוצבים על ידי מעצבים תעשייתיים או מעצבי רהיטים. מעצב הפנים או האדריכל מעצב בדרך כלל את אותם חלקים מיוחדים שאינם זמינים בשוק או שחייבים לענות על צרכים ספציפיים עבור עבודה מסוימת. צרכים אלה עשויים להיות פונקציונליים או אסתטיים.

לסיכום

אותו מצב בסיסי מתקיים בדרך כלל בעיצוב של בדים, מכשירי תאורה, חיפויי רצפה וכל מוצרי עיצוב הבית. כל פעילויות העיצוב דומות בעצם, למרות שההכשרה וההשכלה בתחומי העיצוב השונים משתנים בדגש. מעצב מוכשר ומאומן יכול בקלות לעבור מתחום מתמחה אחד למשנהו עם מעט קושי.

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Twitter

פוסטים נוספים

עיצוב ארונות הזזה

עיצוב ארונות הזזה

אם אתם רוצים לחדש את פתרונות האחסון אצלכם בבית בוודאי כבר נתקלתם בפתרון של ארונות הזזה, ארונות מיוחדים ומגניבים ששומרים על הסטייל, הסדר והארגון בכל

תיקון ארונות הזזה

תיקון ארונות הזזה

ארונות הזזה הם, ככל הנראה, הארונות האהובים ביותר בישראל. הם משלבים נוחות, פרקטיות, עיצוב וחיסכון במקום. אבל מה קורה כשיש תקלה בארון ההזזה? כל התשובות

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית – נשמעת כמו משימה קלה, לא? אז זהו, שזה לא תמיד המצב. ישנם לא מעט אנשים שמתקשים למצוא את הרהיטים שהכי מתאימים

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ מלווים את האנושות כבר עשרות אם לא מאות שנים. מהרגע שבו למדנו כיצד לעבד את חומר הגלם החשוב הזה ליצירות אומנות שימושיות –

לכל שאלה לחצו להתקשרות דילוג לתוכן