100% ייצור כחול לבן 

שירות לקוחות:
077-99-77-802

עיצוב פנים מהו – ההסבר המלא

עיצוב פנים

רובנו שמענו על המושג עיצוב פנים. פעמים רבות אנו מבלבלים זאת עם הום סטיילינג או עם אדריכלות. במאמר זה אנו באים לעשות סדר בבלאגן, להסביר מה עושה מעצב פנים ומה הוא אינו עושה. לפני שאתם קונים ריהוט כדאי להכיר את התחום לעומק.

מהו עיצוב פנים?

עיצוב פנים הוא תהליך של עיצוב חלל המשקף את הצרכים, האישיות והטעם של האנשים שיאכלסו אותו.
מעצבי פנים שוקלים מי ישתמש בכל חדר וכיצד ישתמשו בו. ישנם סוגים רבים של מעצבי פנים המתמחים בעיצוב מגורים, מסחר, טקסטיל או סוגים אחרים של עיצוב.
כדי שבית ייחשב כ"מעוצב", הוא חייב להיות בעל ריהוט ואביזרים שהותאמו במיוחד עבור האדריכלות שלו. להרבה מפורסמים ואנשים משפיעים בחברה יש מעצבי פנים שיעזרו להם עם צרכי עיצוב הבית שלהם. כיום, התחום הפך להיות מבוקש יותר ולכן אנו רואים אותו כמעט בכל עיר ובכל שכונה. ישנם חדרי שינה מעוצבים יוקרתיים שנעשו על ידי מעצב פנים מומחה.

על המדע של עיצוב פנים

עיצוב פנים הוא המקצוע של תכנון וריהוט החלל הפנימי בתוך מבנה, כגון עיצוב פריסת רהיטים, חיווט חשמל ותאורה.

אם הגעתם למאמר משום שאתם שוקלים לעסוק בתחום, נשמח לפרט גם על הנושא הזה. כך, תוכל לבחור איזה סוג של מעצב פנים להיות.

הגורם הראשון בקביעה איזה סוג מעצב אתה הוא פשוט מי הלקוח שלך. האם אתה מעצב בתים עבור אנשים אחרים או שאתה עובד בתעשיית אירוח? אם העבודה שלך סובבת סביב בתי מלון, בתי נופש או מסעדות, אז זה לא צריך להיות מפתיע שלחללים האלה יש תחושה רגשית שונה מאשר בבית של מישהו.תחומי עיצוב שונים מתמקדים בהיבטים שונים של צרכי הלקוח. מעצבים מסוימים עשויים להתמחות רק בעיצוב מטבחים בעוד שאחרים עשויים להתמחות בעיצובי חדרי אמבטיה. מי שאין לו שום התמחות עלול למצוא את עצמו פשוט ממוצע בכל המשימות וגם לא יכול להתבלט בשום תחום ספציפי.

מה מאפיין מעצבי פנים?

עיצוב פנים הוא תהליך יצירתי הכולל לרוב אסתטיקה ותפקוד.מדובר בתהליך מורכב שלוקח בחשבון גורמים רבים, כמו ייעוד המבנה, דרישות הלקוח, השטח הפנוי וטעמה התרבותי של חברה. בשנים האחרונות הפך נפוץ יותר שמעצבי פנים חוקרים נקודות מבט שונות על סגנונות עיצוב פנים בעת עיצוב בתים או מבנים.
לכן, נדרשת הבנה אסתטית של חלל וצבע.

בעולם העיצוב המודרני, מעצבי פנים אינם מוגבלים רק לעיצוב פנים של בתים. הם עשויים לעצב מבנים חיצוניים, עיצוב נוף, ריהוט וציוד לחללים ציבוריים כגון בתי מלון או בתי חולים. הם בוחרים כמעט כל פריט לרבות ארונות הזזה.

לצד מעצבי פנים יש גם מעצבי חוץ

מעצבי חוץ יכולים להיות אחראים למספר דברים, כולל:

  • – עיצוב הסביבה באמצעות שימוש במרחבים חיצוניים;
  • יצירת אווירה חיצונית חיה
  • השפעה על איך אנשים מרגישים לגבי המקום בו הם נמצאים או חלל הבית.
  • שיפור מצב הרוח
  • הם גם מסוגלים לתת לאנשים תחושת שייכות לקהילה או לפרויקט שלהם. זאת באמצעות שימוש במאפיינים מהקהילה. למשל – בעיצוב פנים של בית ספר או בית כנסת  אפשר לעשות שימוש בתכונות הללו. לקבוע כיצד תראה דלת לבית כנסת המתאימה לחלל וכדומה.

לסיכום, עיצוב פנים זהו תחום עצום, ומורכב מאוד. לכן, אם עד כה חשבתם שהוא מוגבל רק לתכנון האלמנטים העיצוביים של בית פרטי או חלל מגורים, אתם כבר יודעים שמדובר בנושא יותר רחב. אם אתם שוקלים לעסוק בנושא, כדאי לכם לעשות תרגיל קטן. צפו בתמונות השונות בקטלוג שלנו של מערכות ישיבה או של חדרי שינה, וגלו מה הופך אותן לכל כך אסתטיות. במיוחד, בחלל עצמו שבו הם נמצאים.

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Twitter

פוסטים נוספים

עיצוב ארונות הזזה

עיצוב ארונות הזזה

אם אתם רוצים לחדש את פתרונות האחסון אצלכם בבית בוודאי כבר נתקלתם בפתרון של ארונות הזזה, ארונות מיוחדים ומגניבים ששומרים על הסטייל, הסדר והארגון בכל

תיקון ארונות הזזה

תיקון ארונות הזזה

ארונות הזזה הם, ככל הנראה, הארונות האהובים ביותר בישראל. הם משלבים נוחות, פרקטיות, עיצוב וחיסכון במקום. אבל מה קורה כשיש תקלה בארון ההזזה? כל התשובות

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית

התאמת רהיטים לבית – נשמעת כמו משימה קלה, לא? אז זהו, שזה לא תמיד המצב. ישנם לא מעט אנשים שמתקשים למצוא את הרהיטים שהכי מתאימים

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ

עיצובים מעץ מלווים את האנושות כבר עשרות אם לא מאות שנים. מהרגע שבו למדנו כיצד לעבד את חומר הגלם החשוב הזה ליצירות אומנות שימושיות –

לכל שאלה לחצו להתקשרות דילוג לתוכן